Hans Postelmans Breda © 2005-2008 - singelloop breda 2008 - dwars door dongen - dorpsloop - terheijdenloop - dauwrennen foto's - warandaloop 2007 - Dordrecht by Night - Herfstmarathon - Breda by Night - treinen botsen op hsl-zuidtraject - uitslag examen vaarbewijs 1 vb1 - rampenoefening hsl-zuid
LifeBlogAvonturen met BootsmanPhotoBlog

16 juli 2005

Luchtdoop...(3)

Zoals ik eerder meldde stond vandaag mijn tweede luchtdoop op het programma. Samen met Peter Honig werden wij verwacht op vliegveld Seppe voor een Airview van het HSL-Zuid tracé, Meer(B)-Moerdijk vanuit een Cesna. De ontvangst was hartelijk. Na betaling van de rekening was er nog even tijd om de toestellen die langs de airstrip geparkeerd stonden van dichtbij te bekijken. Op dat moment stond er net iemand zijn tweemotorig vliegtuig af te tanken. De brandstof van deze kleine vliegtuigen gaat dus ook gewoon in de vleugels. Tijd om in te stappen. Peter gaat achterin en ik voorin. Het komende (vlieg)uur zal de piloot zich met dit instrumentarium bezighouden. Ook ik heb wat metertjes voor me. Ik heb zelfs een eigen stuurtje.

Na het nalopen van een checklist vertrekken we om precies 13.40 uur. Een minuut later zien we vliegveld Seppe rap onder ons verdwijnen.
Omdat we richting Roosendaal starten en we de andere kant op moeten, we willen immers naar Meer(B), maken we tegelijkertijd met het stijgen een sterke bocht naar rechts. Peter Honig lijkt het nog niet helemaal naar zijn zin te hebben. Naar mate we hoger stijgen wordt ons al snel duidelijk dat de omstandigheden waaronder we moeten fotograferen niet helemaal optimaal zijn. We klagen niet en genieten van de vlucht tot we in Meer aankomen. Onderweg komen we langs industrieterrein Nijverhei in Etten-Leur. Mijn werkgever is daar gevestigd.

Na enkele minuten zijn we gearriveerd bij Meer(B). We vliegen verder noordwaarts. Bij knooppunt Sint Annabosch maken we een ruim rondje. Volgende halte is het vernieuwde knooppunt Princeville. Hier is middenboven het wegrestaurant Princeville goed te zien. Verderop liggen respectievelijk de tunnelbak Prinsenbeek, de stadsducten en het het viaduct Backer en Ruebweg. We vliegen om de Eurotoren heen en gaan richting het MyCom-stadion. De thuisbasis van NAC. Naast het stadion liggen de flyovers die kruizen met andere sporen. Als we Breda achter ons zien verdwijnen, en we de Haagse Beemden rechts laten liggen, vliegen we langs de waterzuivering Nieuwveer.

Niet veel later het nieuwe NS-station Lage Zwaluwe. Dan komen we aan bij het eindpunt van ons vliegplan. De HSL-brug over het Hollandsch Diep. Imposant én sierlijk. Dit plaatje zag ik vanmorgen in BN/deStem. Van boven ziet het er zo uit. Peter lijkt het nu beter naar zijn zin te hebben.

We vliegen weer terug en hebben nog tijd om even over mijn huis te vliegen. Altijd leuk natuurlijk! Van de laatst gebouwde wijk in de Haagse Beemden, Kroeten Eiland, is goed te zien dat deze wijk geheel omgeven is door water. We vliegen nu echt terug naar Seppe en krijgen al snel de landingsbaan in zicht. Enkele minuten later sta ik weer met beide benen op de grond.

Volgend jaar weer Peter??

Update: Jeroen heeft al aangegeven dat hij volgend jaar ook wil meevliegen.


Trefwoorden: bam nbm projectbureau rheda 2000



© 2005-2009 Hans Postelmans